Iedere TACT atleet met een officiële startlicentie (dus borstnummer) heeft de mogelijkheid om punten te verdienen door deelname aan wedstrijden zowel in het winter als zomerseizoen.

De punten die in een jaar zijn verzameld zijn niet overdraagbaar naar een volgend jaar.
Het punten jaar loop van 1 november tot 30 oktober.

De Punten welke in een jaar zijn verzameld kunnen in het daarop volgend jaar worden omgezet in een geldwaarde. De waarde per punt wordt jaarlijks door het TACT kernbestuur vastgesteld.

De trainers leggen jaarlijks een sportkalender voor met een aanduiding welke wedstrijden een bepaalde voorkeur krijgen en die ook begeleid zullen worden door een trainer.

Twee maal per jaar zal er een stand opgemaakt worden, een eerste maal na het winterseizoen en een tweede maal na het zomerseizoen. De omzetting van de behaalde punten naar Euro’s is de volgende:

• na het winterseizoen:
    • meer dan 68 punten geeft recht op 10 euro
    • tussen 48 en 68 punten geeft recht op 7.5 euro
    • tussen 35 en 48 punten geeft recht op 5 euro
  • na het zomerseizoen:
    • meer dan 84 punten geeft recht op 15 euro
    • tussen 72 en 84 punten geeft recht op 12.5 euro
    • tussen 50 en 72 punten geeft recht op 10 euro

Voor het huidig jaar zullen punten worden toegekend aan de navolgende wedstrijden:

• Winterkalender:
    • Veldlopen: LCC 5 punten, Limb. Kamp. 10 punten,Parkloop 8 punten, Belgische Kamp. 8 punten.
      Maximaal te verdienen punten: 65 punten.
    • Indoor: wedstrijden met trainersbegeleiding: 5 punten, Limb. Kamp. 10 punten, Belgische Kamp. 8 punten.
      Maximaal te verdienen punten: 30 punten
  • Zomerkalender:
    • Piste wedstrijden: wedstrijden met trainersbegeleiding: 5 punten, Olimpic 6 punten, eigen organisaties 8 punten, Limb. Kamp. 10 punten, BVV 6 punten
      Maximaal te verdienen punten: 100 punten
    • Wegwedstrijden: Officiele weg wedstrijd (kalender VAL) 5 punten, Fruitloop 8 punten
      Maximaal te verdienen punten: 100 punten